PLAN PRACY W ROKU SZKOLNYM 2019/2020
PRACE ORGANIZACYJNE
1.PLANOWANIE I SPRAWOZDAWCZOŚĆ
-opracowanie rocznego planu pracy biblioteki
-prowadzenie statystyki dziennej i okresowej
-dokumentacja pracy
-opracowanie semestralnego i rocznego sprawozdania z pracy biblioteki
2.ORGANIZACJA LOKALU
-modernizacja kącika DVD i komputerowego
-zmiana dekoracji pomieszczenia biblioteki i zaplecza, gazetek tematycznych
-uzupełnienie druków bibliotecznych
3.GROMADZENIE, OPRACOWANIE I SELEKCJA ZBIORÓW
-uzupełnianie zbiorów: zakup nowości książkowych, pozyskiwanie nabytków,
-uzupełnianie działu lektur, zakup filmów VHS, VCD, DVD, programów komputerowych prenumerata czasopism,
-ewidencja, opracowanie formalne, rzeczowe i techniczne nowych nabytków
-selekcja wybranych zbiorów
4.ORGANIZACJA WARSZTATU INFORMACYJNEGO I UDOSTĘPNIANIA ZBIORÓW
-sukcesywne powiększanie księgozbioru podręcznego
-aktualizacja kart czytelników
-aktualizacja wykazu lektur
-konkurs indywidualne i klasowej aktywności czytelniczej uczniów
5.ORGANIZACJA WARSZTATU CZYTELNICZEGO
-gromadzenie pomocy dydaktycznych /edukacja czytelniczo-medialna/
-uzupełnianie literatury fachowej bibliotekarza
-aktualizacja norm i przepisów
PRACA PEDAGOGICZNA
6.UDOSTĘPNIENIE ZBIORÓW
-wypożyczenia
-udostępnianie zbiorów piśmienniczych
-udostępnianie indywidualne i zbiorowe dokumentów audiowizualnych
7.DZIAŁALNOŚĆ INFORMACYJNA I PORADNICTWO W WYBORACH CZYTELNICZYCH
-udzielanie informacji bibliotecznych, katalogowych, bibliograficznych, tekstowych i rzeczowych
-szkolenie użytkowników w wyszukiwaniu informacji katalogowych i bibliograficznych
-udzielanie porad w wyborach czytelniczych
-propagowanie biblioteki, książek i innych dokumentów
8.EDUKACJA CZYTELNICZA I MEDIALNA
-lekcje biblioteczne
-instruktaż indywidualny
9. ROZWIJANIE KULTURY CZYTELNICZEJ UCZNIÓW, KSZTAŁTOWANIE POSTAW MORALNYCH ZGODNIE Z OGÓLNOLUDZKIMI WARTOŚCIAMI
-praca indywidualna z czytelnikami: rozmowy na temat zainteresowań, potrzeb, osiągnięć i trudności – pomoc w doborze odpowiedniej literatury, zachęcanie do lektury uczniów stroniący od książki, indywidualny pomiar aktywności czytelniczej i ocena innych elementów kultury czytelniczej.
WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM SZKOLNYM I POZASZKOLNYM
10. Udzielanie pomocy nauczycielom przedmiotów, wychowawcom klas, opiekunom organizacji i kół zainteresowań.
11. Udzielanie pomocy w organizowaniu pracy z książką i innymi dokumentami.
12. Udostępnianie rodzicom książek i innych materiałów.
13. Współpraca z Gminną Biblioteką Publiczną.
ZAJĘCIA CZYTELNICZO-BIBLIOTECZNE DLA DZIECI POZOSTAJĄCYCH NA ŚWIETLICY SZKOLNEJ
- Czytanie lektur i czasopism.
- Konkursy, gry i zabawy dydaktyczne.
- Odrabianie prac domowych, przygotowanie do lekcji /informacje, materiały/.
KONKURSY
- Konkursy klasowe i międzyklasowe na najlepszego czytelnika.
- Konkursy tematyczne dla klas I – III i IV – VI (I – II, III – IV, V – VI)
- Udział w konkursach zewnętrznych.